Σκληρή κριτική από τον Γενικό Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Χάρη Μαμουλάκη
Σκληρή κριτική άσκησε ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων της Κ.Ο. και Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, στην επιχειρούμενη θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη σειράς ρουσφετολογικών διατάξεων, στο νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, τις ρυθμίσεις ενίσχυσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και άλλων θεμάτων.
Ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε την εκβιαστική κυβερνητική τακτική, τονίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έχει ξεκαθαρίσει ότι θα υποστηρίξει κάθε κίνηση αποκατάστασης και στήριξης των θυμάτων και των τραυματιών του δυστυχήματος των Τεμπών, τονίζοντας: «Η Πολιτεία καλείται να νομοθετήσει αποτίνοντας έναν ελάχιστο φόρο τιμής στις οικογένειες των νεκρών και από την άλλη, έχουμε την προσπάθεια νομοθέτησης ετερόκλητων διατάξεων. Τι επιχειρεί η κυβέρνηση; Να εκβιάσει την Αντιπολίτευση να συναινέσει στο νομοσχέδιο, βάζοντας ως προμετωπίδα το ζήτημα των Τεμπών. Θέλει να εκμεταλλευτεί την ευαισθησία του συνόλου της Αντιπολίτευσης για ένα τόσο λεπτό και ευαίσθητο θέμα. Αυτό είναι απαράδεκτο.».
Αξίζει να τονιστεί ότι από τα 132 άρθρα του νομοσχεδίου, μόλις τα 21 αναφέρονται στην στήριξη των θυμάτων και στην ασφάλεια των συγκοινωνιών. Γι’ αυτό και ο Χάρης Μαμουλάκης ζήτησε αυτά τα άρθρα να έχουν διακριτή παρουσία, επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο είναι το σύμπτωμα της τραγικής διακυβέρνησης της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η επίλυση προβλημάτων που εδώ και τέσσερα χρόνια η ΝΔ συνειδητά δεν επιλύει: «Μπαλώματα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και στην κάλυψη κενών οργανικών θέσεως στην ΣΤΑΣΥ και στην ΟΣΥ, κάλυψη κενών οργανικών θέσεων στον ΟΣΕ από διαγωνισμό που έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό αλλά δεν γίνονταν οι προσλήψεις και έπρεπε να έρθει το δυστύχημα για να γίνουν. Όλες οι υποτιθέμενες παρεμβάσεις είναι δηλωτικές μιας συγκεκριμένης λογικής διαχείρισης των δημόσιων υποδομών. Μιας λογικής που στο επίκεντρο της έχει την απαξίωση των εργαζομένων στον κλάδο» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε επίσης ότι όλοι γνωρίζουμε πως η πολιτική ευθύνη για το δυστύχημα των Τεμπών βαρύνει τις πλάτες της κυβέρνησης Μητσοτάκη και το «στοίχημα» για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό είναι να από-πολιτικοποιήσει την τραγωδία και να μοιράσει τις ευθύνες ώστε, μαζί με την δική του απαξίωση στον κοινό νου να απαξιωθεί το σύνολο του πολιτικού συστήματος και τον σύνολο των δημόσιων λειτουργών. «Όλα τα βασικά χαρακτηριστικά τηςκυβέρνησης, μοιάζουν να συντονίστηκαν για να γίνει το τραγικό συμβάν: Παλαιοκομματισμός, αδιαφορία για τα προβλήματα των πολλών, ωμή διαχειριστική ανικανότητα και ανεπάρκεια, ψέματα με το τσουβάλι. Ο σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι της ΝΔ. Η σύμβαση 717 έμεινε εκεί που την παρέλαβε ο κ. Καραμανλής από την προηγούμενη κυβέρνηση καθώς αδιαφορούσε για την υλοποίηση της. Η ΝΔ είπε συνειδητά ψέματα για την ύπαρξη συστήματος τηλεδιοίκησης πιστεύοντας ότι και αυτό θα περάσει μέσα από τα φίλια ΜΜΕ της και πολλά-πολλά άλλα!» τόνισε ο Χάρης Μαμουλάκης.
Αναφέρθηκε επίσης και σε επί μέρους άρθρα του νομοσχεδίου, που αφορούν θέματα υποδομών, περιβάλλοντος, χωροταξίας, τουρισμού και πολιτισμού και κατέληξε λέγοντας: «Το σημερινό νομοσχέδιο είναι ένα από τα τελευταία μιας κυβέρνησης που επί 4 χρόνια αρνείται ότι φέρει την οποιαδήποτε ευθύνη για το τι συμβαίνει σε αυτή εδώ τη χώρα και επιλέγει να κάνει αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση. Για τους νεκρούς του COVID έφταιγε η πανδημία και όχι η ανυπαρξία ΜΕΘ. Για την ενεργειακή κρίση έφταιγε ο πόλεμος και όχι τα υπερκέρδη των ενεργειακών. Για τον πληθωρισμό έφταιγε το διεθνές πλαίσιο και όχι η άρνηση της να μειώσει τον ΦΠΑ. Για τις υποκλοπές έφταιγαν μάλλον οι παρακολουθούμενοι και όχι ο πρωθυπουργός που οργάνωσε προσωπικά το παρακρατικό δίκτυο. Και σήμερα, την επαύριον της τραγωδίας των Τεμπών, φταίει ο σταθμάρχης, φταίει η αντιπολίτευση, φταίει η μεταπολίτευση, φταίει η σύμβαση 717, φταίει οτιδήποτε και οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό! Φτάνει όμως! Ως εδώ!».
Η συζήτηση για το νομοσχέδιο θα συνεχιστεί την Τρίτη 28/3 στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με την συζήτηση στην Ολομέλεια να έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη 30/3.